教職員の方へ

【問合せの前に】

下記に解決方法がないか確認してください。

【解決しない場合】
  • アカウントやログインについて
    ・ログインができない場合
       ①アカウントとパスワードの組み合わせがあっているかを下記URLでご確認ください。
        ⇒千葉大学情報戦略機構 > アカウント調査(学内限定)https://www.cudtec.chiba-u.jp/

       ②普段使っているブラウザとは異なるブラウザでログインする
       ③Chromeをシークレットモードで開き、ログインをする
        ※デバイスのテキストエディタにアカウントとパスワードを入力し、コピペしてください

       ④ ②③いづれかでログインできるときは、ブラウザのキャッシュや保存されたMoodleのパスワードを削除してください。

    ・アカウント継続について(利用者番号)
     ⇒「利用者番号の継続情報をMoodleに反映させるための手続きについて」を参照してください。
  • エラーや操作方法に関する質問
    Moodleサポートへ(moodle-support★chiba-u.jp ★を@に置き換えてください)メールでお問い合わせください。


学生の方へ

【問合せの前に】

下記に解決方法がないか確認してください。

【解決しない場合】
  • 授業内容に関する質問
    ・自己登録キーがわからない
    ・コース内資料について
    ・課題の締め切り など

   ⇒授業の担当教員、もしくは所属学部の学生窓口へお問い合わせください。

  • Moodleの操作方法に関する質問
    ・ファイルのアップロード方法がわからない
    ・動画の視聴方法がわからない など

   ⇒PCサポートデスク(https://alc.chiba-u.jp/eyr/2020/08/28/01alsatt.html

  • アカウントやログインについて
    ・ログインができない場合
       ①アカウントとパスワードの組み合わせがあっているかを下記URLでご確認ください。
        ⇒千葉大学情報戦略機構 > アカウント調査(学内限定)https://www.cudtec.chiba-u.jp/

       ②普段使っているブラウザとは異なるブラウザでログインする
       ③Chromeをシークレットモードで開き、ログインをする
        ※デバイスのテキストエディタにアカウントとパスワードを入力し、コピペしてください

       ④ ②③いづれかでログインできるときは、ブラウザのキャッシュや保存されたMoodleのパスワードを削除してください。

    ・パスワードを忘れたときの手続き方法は、下記ページでご確認ください。
        ⇒千葉大学情報戦力機構>「こんなときどうする?」https://www.cudtec.chiba-u.jp/oshirase/howabout.html#about_3

    ・アカウント継続について(利用者番号)
     ⇒「利用者番号の継続情報をMoodleに反映させるための手続きについて」を参照してください。

その他の技術的な質問
メディア授業サイトの専用フォームからお問い合わせください。
【学生用】メディア授業/千葉大学のGoogleアカウントに関する問い合わせフォーム



For Faculty and Staff

【Before contacting us】
Please check if there is a solution to your problem below.
【If the problem persists】
  • About accounts and logins
  ・If you cannot log in
   (1) Please check if your account and password combination is correct at the following URL.
    ⇒Chiba University Information Strategy Organization > Account Investigation (within the university only)  https://www.cudtec.chiba-u.jp/english/index.html

   (2) Log in using a browser different from the one you normally use.
   (3) Open Chrome in incognito mode and log in.
    Enter your account and password in the text editor of your device and copy and paste them into the text editor.

   If you are able to log in using either (1) or (2), please delete your browser cache and saved Moodle password.

   (4) If you can log in using either (2) or (3), please delete your browser's cache and saved Moodle password.
     ⇒Please refer to "Procedures to reflect the continuation of user number information in Moodle".

  • Questions about errors and operating procedures
   Please contact Moodle Support (moodle-support★chiba-u.jp Replace ★ with @) by e-mail.



For Students

【Before contacting us..】
Please check if there is a solution to your problem below.

【If the problem is not resolved】

  • Questions about class content
    ・I don't know my self-registration key.
    ・Course materials
    ・Deadlines for assignments, etc.

   ⇒Please contact the instructor in charge of the class or the student affairs office of your department.

  • Questions about how to use Moodle
    ・I don't know how to upload files
    ・I don't know how to watch videos, etc.

   ⇒PC Support Desk (https://alc.chiba-u.jp/eyr/2020/08/28/01alsatt.html)

  • About accounts and logging in
    ・If you cannot log in
    (1) Please check if you have the correct combination of account and password at the following URL.
        ⇒Chiba University Information Strategy Organization > Account Investigation (on-campus only) https://www.cudtec.chiba-u.jp/english/index.html
    (2) Log in using a browser different from the one you normally use.
    (3) Open Chrome in incognito mode and log in.
     ※Enter your account and password in the text editor of your device and copy and paste them into the text editor.

    (4) If you are able to log in using either (1) or (2), delete your browser's cache and saved Moodle password.
 
             ・If you forget your password, please refer to the following page.
       ⇒Please refer to the following page for the procedure in case you forget your password.
                     https://www.cudtec.chiba-u.jp/oshirase/howabout.html#about_3
             ・About Account Continuation (User Number)
                      ⇒Please refer to "Procedures to reflect the user number continuation information in Moodle".

最終更新日時: 2024年 01月 10日(水曜日) 13:57